Personeelsuitbreiding lab

Baril Coatings heeft de ambitie haar merken wereldwijd krachtig te positioneren. Om deze ambitie kracht bij te zetten, hebben wij ons team wederom uitgebreid met een aantal mensen. In het hypermoderne nieuwe laboratorium van Baril gaan Willy Boeijen (links op foto) en Menno van Haaften aan de slag. Daarnaast is per 1 februari ook Thijs Deenik (rechts op foto) gestart met zijn afstudeerstage. We stellen ze graag even kort aan u voor.

Willy Boeijen - Colorist QC

Willy heeft al ruim 40 jaar ervaring in de verf en met name op het lab. Hij is jarenlang werkzaam geweest bij Philips Lighting in Oss op het produktiebureau van de lakfabriek waar hoofdzakelijk lakken (voor TL-armaturen en voorschakel apparaten) werden ontwikkeld en geproduceerd. Daarna werkte hij voor Eques Coatings achtereen volgens in het laklaboratorium en UV-lab. In deze periode heeft hij aan alle soorten lakken mogen werken en de productiekeuring en pilot productie mee mogen begeleiden. Daarna is hij overgestapt naar het lab van C-Coatings. Bij Baril Coatings gaat Willy als colorist aan de slag en zal hij zich ook op de kwaliteitscontrole van producten. Dat hij mag werken in een hypermodern nieuw lab vindt hij iedere dag weer een buitenkans.

Menno van Haaften - Junior R&D chemist

Menno heeft de opleiding HBO Chemie gevolgd bij Avans Hogeschool te 's-Hertogenbosch. Tijdens deze studie heeft hij stage gelopen bij Baril. Omdat het thema biobased hem erg aanspreekt, heeft hij ervoor gekozen om zijn carrière als chemist te starten bij Baril Coatings.

Thijs Deenik - Afstudeerstage

Thijs Deenik is 4e jaars chemie student aan Avans Hogeschool in Den Bosch en hoopt eind juli zijn studie succesvol af te sluiten. Hij komt hiervoor zijn afstudeeropdracht bij Baril uitvoeren. Deze opdracht gaat verder op het afstudeerproject van Menno van 2017 en gaat over de DCC curing agents. Hij gaat hierbij kijken naar het effect van andere katalysatoren en het bepalen van de meest geschikte katalysator.

close This website is also available in English. Click here to visit the English version